Wednesday, March 2, 2016

MIDO-EYEWEAR FAIR

In the middle of the Milan Fashion Week shows, February 27 to 29 was also held Mido, the largest eyewear fair.
Exhibition areas divided into:
Tech:Technology and materials
Design Lab: a creativity that speaks different languages, plays with shapes and materials, conveys not only the present but also the future of eyewear in a fusion of new ideas and trends.
Lenses: is the section of the Fair that is reserved for the world of lenses.
Fashion District: is the area where fashion and eyewear intertwine, the place in which the world’s most prestigious eyewear companies display their very best in innovative and spectacular lines, the outcome of unparalleled research where attention to detail is paramount. The harmony, elegance, originality and flair of established labels and promising young talents travel through time from the past to the future.


Nel mezzo dlle sfilate della Milan Fashion week, dal 27 al 29 febbraio si è svolta anche il Mido, la più grande fiera dell'eyewear.
Aree espositive divise in:
Tech: Tecnologia e materie prime
Design Lab: una creatività che parla lingue differenti, che gioca con forme e materiali, che racconta non solo il presente dell’occhiale, ma anche il suo futuro, fatto di contaminazioni tra novità e tendenze.
Lenses: è la parte della mostra riservata all’universo delle lenti.
Fashion District: è l’area dove moda e eyewear si intrecciano, il luogo in cui le più prestigiose aziende del mondo dell’occhiale danno il meglio di sé, sfoggiando linee innovative e spettacolari, frutto di un impareggiabile lavoro di ricerca in cui spicca l’attenzione per il dettaglio. Armonia, eleganza, originalità ed estro viaggiano nel tempo, tra passato e futuro, dividendosi tra griffe affermate e giovani promesse.


Agatha Ruiz de la Prada and her daughter 


Anastasia and Maddalena Corvaglia





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...