Tuesday, March 22, 2016

THE BIZANTINA BAG IS BACK

I've already mentioned the Bizantina Bag (http://www.ladyblitz.it/moda/scostumista-bizantina-bag-istanbul-in-mano-1606850/), I also told you that these bags are made with a silk velvet Ikat woven with antique looms in Bukhara (Uzbekistan), that the patterns are different for each bag and that all bags have a label with embroidered logo and numbers are all sewn by hand in Italy. The brass and silver turtle/clasp is handmade in Istanbul and is taken from an old Ottoman design. I have also wrote that the bags are sold in Rome from "Josephine de Huertas" in Via del Governo Vecchio 68, but the first capsule collection was immediately sold out and for a while, for quite some time without the possibility of finding them. I have not told you, however, that last night I was at an housewarming where the new collection of Bizantina Bags were presented. So Byzantine's followers, yesterday the spring brought us a nice warm sun, the trees in bloom and many new colorful bags. Too good to miss!

 Vi ho già parlato della Bizantina Bag (http://www.ladyblitz.it/moda/scostumista-bizantina-bag-istanbul-in-mano-1606850/), vi ho anche già detto che queste borse sono fatte con un
Ikat di velluto in seta tessuto con antichi telai di Bukhara (Uzbekistan), che i pattern sono diversi per ogni borsa e che tutte le borse hanno un etichetta ricamata con logo e numero, sono tutte cucite a mano in Italia. Il fermaglio in ottone e argento ha la forma di una tartaruga, è fatto a mano ad Istanbul ed è ripreso da un antico disegno ottomano.
Vi ho anche detto che le borse sono in vendita a Roma da “Josephine de Huertas” in Via del Governo Vecchio 68, ma la prima capsule collection è andata a ruba e siamo stati per un po' di tempo senza la possibilità di trovarle.
Non vi ho ancora detto però che ieri sera sono stata ad un housewarming dove hanno presentato la nuova collezione della Bizantina Bag. Quindi Bizantine's followers, ieri la primavera  ci ha portato un bel sole caldo, gli alberi in fiore e tante nuove borse colorate. Da cogliere al volo!










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...