Monday, June 27, 2016

NEW DESIGNERS:ETIENNE DEROEUX

"I'm driven by an interest in the history of sportswear, which I subtly merge with clean architectural lines and volumes. I also believe luxury should be in the quality and traceability of the materials rather than in a logo, so I produce in a totally transparent way, using natural fibres"-declares the designer Etienne Deroeux. After studying fashion at Antwerp Academy of Fine Arts and La Cambre School of Visual Arts in Brussels, Etienne Derœux established his namesake brand in France. Sportswear, clean lines and quality manufacturing transpire through his creations, building a contemporary wardrobe of sensuality and raw elegance where forms always follow function.

"Sono spinto da un interesse per la storia dell' abbigliamento sportivo, che sottilmente fonde  linee architettoniche pulite e volumi. Credo anche che il  lusso dovrebbe essere nella qualità e tracciabilità dei materiali piuttosto che in un logo, così produco modo totalmente trasparente, utilizzando  fibre naturali "-dichiara il designer Etienne Deroeux. Dopo aver studiato moda ad Anversa presso l'Accademia di Belle Arti e La Cambre School of Visual Arts di Bruxelles, Etienne Derœux stabilisce il suo marchio omonimo in Francia.
Abbigliamento sportivo, linee pulite e la qualità di fabbricazione sono il segno distintivo delle  sue creazioni, la costruzione di un guardaroba contemporaneo composto da sensualità ed eleganza dove le forme si adattano sempre alla funzionalità.

S/S 2016





1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...