Thursday, April 20, 2017

SOLOBLU BEACHWEAR COLLECTION 2017

A touch of  Mediterranean Folk has inspired the interpretation of maiolica designs with new optical touch for the Soloblu collection 2017.
Monochromatic prints with cobalt blu, black and white will energize swimsuits and coverups. Fringes and pon-pons as details to be used on fluid cotton kaftans, ponchos shirts and jersey dresses.
Graphic patterns and energetic colors are inspired by Futurism, the artistic movement of the early 20th century.
The asymmetrical silhouette of fluid jersey coverups, is combined with soft and light georgette chemisier, kaftans and ponchos.
The graphic inspiration in also in the swimwear with block colors one pieces and bikinis with a see through geometric effect. Swimwear is very feminine with sculpted silhouette. The style is sophisticated. The body is dressed up like a second skin with a perfect fit given by Sensitive fabrics and the flawless cuts.
Soloblu swimsuits by Benedetta and Isabella Stanca have an incredible shaping effect.
(SoloBlu – Italian Beach Couture flagship stores are in Milano, in via Borgospesso 4 near Montenapoleone and in Sardinia, Porto Cervo at Promenade du Port).

Un tocco di “Folk Mediterraneo” ha ispirato la reinterpretazione moderna dei disegni delle maioliche in chiave neo-optical, riprendendo i colori del mar Mediterraneo e dei giardini di Majorelle a Marrakech per la collezione Soloblu 2017.
Stampe monocromatiche di blu cobalto e bianco gesso, portano energia ai costumi ai copricostumi e ai caftani di ispirazione folk anni ‘70 decorati con frange, pon-pon, insieme a poncho, camicie di cotone con collo alla coreana e vestiti di jersey. Il pizzo è bianco con disegni geometrici che simulano una rete da dove filtra la luce. I pattern si ispirano all’arte della pittura Futurista dei primi del’900. I colori sono fusi, mescolati in nuance, creando geometrie cromatiche, dal fucsia all’arancio, dal viola al lilla con intarsi di bianco. Il jersey si mescola con un leggero georgette per creare silhouette asimmetriche. Realizzati con una Lycra Sensitive avvolgente come una seconda pelle, con lavorazioni vedo-non vedo in punti strategici e dettagli grafici e sporty-chic, i costumi Soloblu di Benedetta e Isabella Stanca, aiutano a dare un incredibile effetto modellante.
( I prodotti SoloBlu sono disponibili presso le boutique monomarca a Milano in via Borgospesso 4, a Porto Cervo a Promenade du Port e sul sito www.soloblu.com).
Per chi è a Roma oggi la presentazione della collezione 2017 all'Hotel Adriano-Sala d'Ascanio-Via di Pallacorda 2






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...