Wednesday, September 21, 2016

LFW-SEPT.18

The Preen by Thornton Bregazzi runway begins with somber suits, almost Gothic to culminate in a crescendo of glitter, ruffles of pastel toulle, sparckling prints.
Mary Katrantzou is inspired by Greek archeology, the designer reworks the archaeological inspiration with Sixties-style psychedelic graphic prints.
 Topshop Unique’s design director look at the punk and New Wave scene of the 80’s, with slashed-to-the-thigh skirts, sheer bandage dresses, vinyl pants,sporty big denim jackets.
Peter Pilotto and Christopher De Vos invited their guests to an open-studio visit to view their South American–influenced Spring collection, the silhouettes were feminine and breezy, long skirts and dresses, tapering into deep fishtail flounces, predominated, cut from ice-cream color linen, abstract flower prints.
Oversized proportions and asymmetries for the second collection signed by Johnny Coca for Mulberry, dresses and pinafores with big, sculptural ruffles, fluid evening frocks in super-reflective velvet or lamé.
David Koma looked at Russian court dress form the early 20th century,translated into corollas on neck, large puffy sleeves and bead detailing.
This last collection of Belstaff has an interesting story behind: the creative director Delphine Ninous is inspired by Augusta and Adeline Van Buren sisters, whom in 1916  drove their bikes 5,500 miles across America to prove that women could contribute to the imminent war becoming moto-couriers, and were detained several times along the way by local police who held them for wearing masculine clothes.
The super colorful dresses Temperley London are perfect for trampling meadows during a music festival modern bohemianism, timeless silhouette.
 Nature, specifically the British wildflowers, are the theme of the fashion show of Paul Smith, expressed in prints and embroideries.


La sfilata di Preen by Thornton Bregazzi inizia con abiti cupi, quasi gotici per sfociare in un crescendo di glitter, rouches di toulle pastello, stampe sparckling.
 Mary Katrantzou trae ispirazione dalla archeologia greca rielaborandola con con stampe grafiche psichedeliche degli anni '60.
 Il team creativo di Topshop Unique guarda alla scena punk e New Wave degli anni ’80 con gonne sexy con ampio spacco inguinale, abiti fascianti trasparenti, pantaloni in vinile, giacche di jeans sportive.
 Peter Pilotto e Christopher De Vos hanno aperto il loro studio per far sfilare i loro abiti ispirati alla primavera sud-americana, le silhouettes sono fresche e femminili, le gonne e gli abiti lunghi, affusolati in profonde balze a spina di pesce, stampe floreali astratte color gelato.
 Proporzioni oversize e asimmetrie per la seconda collezione firmata da Johnny Coca per Mulberry, abiti e scamiciati con grandi volant scultorei, abiti da sera fluidi in velluto cangiante o lamé.
 David Koma ha guardato gli abiti della corte russa de ventesimo secolo, tradotto con corolle al collo, ampie maniche a sbuffo e dettagli di perline.
Quest'ultima collezione di Belstaff ha dietro una storia interessante:il direttore creativo Delphine  Ninous s'ispira alle sorelle Augusta e Adeline Van Buren, che nel 1916 guidarono le loro moto per 5.500 miglia attraverso l'America per dimostrare che le donne avrebbero potuto contribuire all’imminente guerra diventando moto-staffette, vennero arrestate diverse volte con l’accusa  di indossare abiti maschili.
Gli abiti super colorati di Temperly London sono perfetti per calpestare prati durante un festival di musica, moderno bohème e sagome silhouette senza tempo.
La natura, nello specifico i fiori di campo inglesi, sono il tema della sfilata di Paul Smith, espressi in stampe e ricami.
Preen by Thorton Bregazzi

Mary Katrantzou
Top Shop Unique
Mulberry
David Koma

Belstaff

Temperley London

Paul Smith
Peter Pilotto

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