Friday, September 23, 2016

MFW- SEPT.21

On Gucci's runway masculine suits cohexist with romantic tulle dresses, 70s influences with Chinese prints and Renaissance silhouette, decorated loafers and high platform, in a colorful mix and match that works and it makes you fly on a movie set.
After the colourful collection by Gucci, the Francesco Scognamiglio's white is dazzling, it's intensified by silver applications and it's alternated with peppermint and fuchsia brocades and blue flowers  prints dresses.
The other Campanian designer, Alessandro Dell'Acqua for N.21, shows us both a sporty and delicate woman, tough and feminine,  with net and macramé multilayered dresses.
Under the big gaucho hats there are models with full of flowers, frills, ruffles, stripes and broderie anglaise dresses, the Blugirl's wardrobe is cheerful and definetley for summer.
The Alberta Ferretti's collection is lass romantic and more sensuality  made of large gipsy skirt, short tops and leather belts.
The Roberto Cavalli's catwalk get us in a world made of velvets, patchwork, navajo fabrics, brocades, denim, silk kimonos, transparencies, chunky wooden-soled clogs, which he transformed into platform boots; Peter Dundas said he’d looked to American textiles like Navajo blankets, as his mother was from the United States, and cross-referenced them with Scandinavia.
‘Hard-core revolution’ is the theme of Grinko’s collection: fitted jackets with maxi puff sleeves, shaded fringes, mini dresses alternate with string-gathered skirts and wide, extra-long trousers.
Fausto Puglisi  show us his obsession with his roots in Sicily—its Catholicism, the many conquests that have occurred there, the propensity for ostentatious dress.

 Sulla passerella di Gucci si alternano abiti maschili a romantici abiti di tulle, contaminazioni anni'70 con stampe cinesi e silhouette rinascimentali, mocassini decorati e platform altissime, in un mix and mach colorato che funziona e ti fa volare in un set cinematografico.
Dopo tanto colore il bianco di Francesco Scognamiglio è abbagliante, intensificato da applicazioni argentee alternato con broccati menta e furia e abiti a fiori e righe blu.
L'altro stilista campano, Alessandro dell'Acqua per N.21, ci mostra donne sportive ma anche delicate, dure ma anche femminili, abiti multistrati di rete e macramè.
Sotto i grandi cappelli da gaucho ci sono modelle con abiti  pieni di fiori, rouches, balze, righe, pizzo san gallo, è un guardaroba allegro e decisamente estivo quello di Blugirl.
Meno romantica e più sensuale la collezione di Alberta Ferretti con ampie gonne gipsy,  short top e cinturoni.
La sfilata di Roberto Cavalli ci immerge in un mondo fatto di velluti, patchwork, tessuti navajo, broccati, denim, kimono di seta, trasparenze, zoccoli platform in legno trasformati in stivali;
Peter Dundas dice di prendere spunto dai tessuti Americani mischiandoli con inspirazioni provenienti dalla Scandinavia. “Hard-core Revolution” è il tema della sfilata Grinko: giacche strette con spalle a palloncino di dimensioni maxi, frange in degradé di colore; gli abiti mini si alternano con gonne arricciate e pantaloni ampi e lunghissimi.
Fausto Puglisi vuole mostrarci la sua ossessione per le sue radici Siciliane, con il cattolicesimo, le tante conquiste e la propensione per i vestiti ostentati.
Gucci
Francesco Scognamiglio
N.21
Blugirl
Alberta Ferretti
Roberto Cavalli
Grinko

Francesco Scognamiglio

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