Saturday, May 26, 2012

THE WORLD FROM ABOVE BY KATRIN KORFMANN

Katrin Korfmann è una fotografa tedesca che vive ad Amstersam,  il soggetto della sua ricerca è la coesione tra spazio e tempo ed è per questo che il suo lavoro si muove al confine tra fotografia e cinema. In "Count for nothing", le foto della Korfmann sono scattate dall'alto, in diversi angoli del pianeta e in un arco di tempo variabile, per poi essere fuse con all'aiuto del fotoricco in una nuova immagine che mostra letteralmente il progredire del tempo. 

Le persone immortalate della Korfmann, viste dall'alto sembrano tutte uguali, ma sul sito della fotografa http://www.katrinkorfmann.com/-en , dove ogni foto è corredata dall'informazione del luogo in cui è stata scattata e dal tempo impiegato nel fare gli scatti, è possibile zoommare ogni immagine con il risultato di scoprire usi, interazioni e costumi diversi. Quelle che vi posto sotto sono state scattate in una piscina di Amsterdam, alla festa di Pamplona, sul red carpet del festival di Berlino e al King's college di Cambridge, il giorno dei diplomi. Buon viaggio antropologico!
Gravitation 2h, Amsterdam
Running with the Bulls (2 x 12 min), Pamplona

Waiting for Julia (3x10 min), Berlin
King´s College (7,5h 2d), Cambridge
Katrin Korfmann is a German photographer based in Amesterdam, the subject of her research is the cohesion between space and time and for this reason her work moves on the border of photography and cinema. In "Count for nothing" her pictures are taken from above, in different places of the globe, and in various moment, and then they are merged in a new pictures with the help of the image editing, showing in this way, literally the progression of time. The persons in Korfmann pictures, seen from above, seem the same, but on her site http://www.katrinkorfmann.com/-en  where you can see all the images with the information about the places and the time she needed to take them, is possible to zoom on the picture with results that you can discover different uses, costumes, and interactions between them. The pictures I've posted here were taken in a swimming pool in Amsterdam, at the Pamplona fest, on the red carpet of Berlin film festival, and a the King's College in Cambridge the in the day of the degrees. Have a nice anthropolocigal trip!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...